|
W Wiedniu, na Postgasse architekt Adolf Krischanitz wiele lat temu zderzył się niemal z identycznym zadaniem. W zabytkowym , tak jak tu, na Straszewskiego, budynku poczty miał wykonać podobne zadanie: zmodernizować istniejące wnętrza.
Przebudowane w latach dziewięćdziesiątych wnętrze holu krakowskiej szkoły teatralnej na ulicy Straszewskiego można było określić słowami gęste albo intensywne. Zbyt gęste jak na dzisiejsze czasy dlatego rozpoczynając pracę nad przebudową holu zdecydowaliśmy aby poddać je radykalnej metamorfozie, przemianie polegającej na wypełnieniu przestrzeni bielą. Jasnością, która w szarościach wieczornych plant będzie emitować białe światło jak nieznośny neon. Jak wszystkie nasze projekty ten także był niskobudżetowy więc nie mogło być mowy o jakości i detalu np. sufitu Kunsthaus w Bregenz autorstwa Petera Zumthora. Zdecydowaliśmy się więc sięgnąć do rozwiązania spotykanego we wnętrzach komercyjnych.
Pomysłu na ostentacyjną współczesność dostarczyła nam znana amerykańska artystka Barbara Kruger. To jej wystawę wiele lat temu podziwialiśmy w Kunsthaus w Bregencji.
|