Dom trzech architektów
|
architektury drzew i kształtów. Dominują tu linie pionowe, a kształty brył „chwytają” światło.Skrzydło prawe odnosi się do płaszczyznowego pojmowania elewacji, śródziemnomorskiego rozrzucenia okien na elewacji, tamtych bieli. Tu dominują punkty, linii prawie nie ma.Część środkowa jest najbardziej klasyczna, a motywem głównym jest proporcja. Proporcja rzutu opiera się na złotym podziale odcinka.W projekcie przywołujemy utwory wybitnych architektów takie jak dom eksperymentalny Alvara Aalto czy willa Tugendhat Miesa van der Rohe. We wnętrzu przywołujemy także architekturę austriacką, wymalowania na stropie w pokoju dziennym przywołują projekt Josefa Hoffmanna, projekt sanatorium w Purkersdorf, podniesienie korytarza na parterze, willa Müllera Adolfa Loosa w Pradze z jego teorią ekonomii przestrzeni.Odniesienia skandynawskie we wnętrzach to lampy – tu istotnych wyborów dokonał sam Inwestor.Projekt jest rzadkim przykładem żarliwej współpracy Inwestora z architektem, rzadkiej wzajemnej wiary w której dla oglądu architektury albo wyboru najlepszego rozwiązania obie strony gotowe są pokonać setki kilometrów. |